Pelukis Russia Ini Membuat Bayangan Apa Yang Akan Terjadi Kepada Superhero Jika Mereka Pencen Satu Hari Nanti...




Proses penuaan merupakan salah satu perkara yang tak akan berhenti. Tapi, kalau korang perasan, tak ada satu kartun atau lebih tepat lagi superhero yang digambarkan sekiranya mereka tua dan menjalani kehidupan macam orang biasa. 

Macam contoh, spiderman. Daripada Tobey Mcguire dia tukar kepada hero baru yang lagi ‘jambu’ iaitu Tom Holland.

Tapi kan, pernah tak korang terlintas apa sebenarnya akan terjadi kalau diorang ni semua mengalami proses penuaan dan ‘bersara’, dan agak-agak korang, diorang jadi macam mana?

Lesya Guseva, seorang pelukis dari Russia ini telah mengeluarkan beberapa siri lukisan atau artwork yang menunjukkan scenario harian yang dilalui oleh superhero-seuperhero kegemaran ramai ini bila diorang tua nanti dan dah bersara.

Siri yang dinamakan ‘Pensioners’ ini memaparkan watak daripada DC, Marvel dan Disney bila mereka dah pencen. Hasilnya sangat mencuit hati sebenarnya.

Jom kita tengok karya bijak Lesya Guseva ni…

 

#1. Thor

#2. The Flash

#3. Supergirl dan Wonder Woman

#4. Catwoman

#5.Harley Quinn

#6. Joker

#7. Deadpool

#8. Ariel (Little Mermaid)

#9. Spider Man

#10. Batman

#11. Captain Amrica Dengan Snow White

#12. Genie (Aladdin) Dengan Dr. Strange

#13. Iron Man

#14. Superman, Pocahontas dan Meeko

#15. Mickey dan Minnie Mouse

 

Kredit Foto : Instagram | Lesya Guseva