Elak Kesesakan Pada Cuti Tahun Baru Cina, JANGAN Lalu Pada Waktu-Waktu Ini





 

Bersempena sambutan Tahun Baru Cina 2019 yang bakal berlangsung pada 5 dan 6 Februari nanti, ramai antara kita atau banyak syarikat yang memberikan cuti yang panjang kepada pekerja-pekerja mereka.

Selain cuti sesi persekolahan, dijangka trafik akan sesak terutama di jalan-jalan utama dan lebuhraya. Mana taknya, masa inilah ibu bapa akan ambil kesempatan untuk balik kampung, pergi bercuti dan sebagainya. Untuk yang bujang tu, cuti straight seminggu kan, apa lagi… Holiday lah.

Artikel Berkaitan : Lokasi Best Di Malaysia Untuk Percutian Sekeluarga Musim Cuti Sekolah

Tapi, macam yang kita dah biasa lalui setiap kali musim perayaan, pasti akan berlaku kesesakan lalu lintas terutamanya di lebuhraya-lebuhraya utama untuk ke utara mahupun selatan. Jika anda tak nak terperangkap dalam traffic jem, ikuti panduan yang dikeluarkan oleh Waze ini.


Tak kena waktu keluar, melekat beb traffic. 

Ramalan kesesakan lalu lintas pada Tahun Baru Cina ni kitorang dapat dari waze. Tapi, nak kata tepat tu tidak, cuma ianya ramalan. Sekurang-kurangnya, boleh merancang perjalanan. Ada dua waktu yang disediakan iaitu WAKTU PUNCAK (trafik sesak ketika ini) dan WAKTU TERBAIK (trafik lancar). 

Jadi sebagai pemandu yang bijak rancanglah perjalanan supaya korang berada dalam waktu perjalanan terbaik pada cuti Tahun Baru Cina nanti. 

Antara ramalan lalu lintas pada musim perayaan nanti adalah untuk ke :

 

PERAK

 

MELAKA 

 

KUANTAN 

 

KOTA BHARU

 

KUALA TERENGGANU

 

;