Indonesia
Makanan Khas Kota Palembang Yang Perlu Anda Cuba
FOODIE
Kota Palembang, kota kedua terbesar di Sumatra selepas Medan ini sememangnya penuh bersejarah dan merupakan kota tertua yang ada di Indonesia.
Starling Jakarta, Komuniti Penjual Kopi Berbasikal Sejak 1985
TRAVEL
Starling atau ‘Starbucks Keliling’ adalah usaha komuniti penjual kopi yang berpangkalan di Kampung Prapatan, Senen, Jakarta Tengah dan menariknya mereka sudah mula menjual kopi menggunakan basikal
Pastri Sedap Bandung Yang Boleh Dibeli Sebagai Ole-Ole
FOODIE
Siapa yang pernah bercuti ke Bandung, Indonesia tentunya sedia maklum bahawa makanan di kota yang diberi jolokan ‘Paris Van Java’ atau Paris di Tanah Jawa itu semuanya sedap-sedap belaka dan m
6 Restoran Halal & Muslim Friendly Di Bali, Indonesia
TRAVEL
Kepulauan Bali, Indonesia memang terkenal sebagai satu-satunya wilayah yang mempunyai majoriti rakyat yang bukan muslim, 83.5 peratus dari penduduk Bali adalah penganut agama hindu Bali.
Ubud Food Festival 2019 Hidang Keunikan Cita Rasa Makanan Bali
FOODIE
Bulan lepas, TripAdvisor telah menobatkan Bali sebagai Destinasi Terbaik Asia dalam Travelers' Choice Awards 2019, sekaligus menewaskan Phuket di Thailand.
Resipi Bunga Durian Goreng Belacan, Kegemaran Orang Sarawak Dan Indonesia!
FOODIE
Raja buah iaitu durian sememangnya menjadi kegilaan ramai. Tapi pernahkah anda makan bunga durian?  Ia menjadi kegemaran orang Sarawak dan juga Indonesia.